@Yasemin Uyar
Öyle olmasını umuyorum, zira bir grafikerden böyle birşey duymak çok üzücü olurdu... Dün bir müşterimle tartışdım bu durumu, adamcağız evet işi mahvetmişler dedi ve arkasından şunu ekledi fakat zevkler tartışılmaz adamın gözüne o hoş gelmiştir belki...
Bende şunu savunuyorum, biz olaya sadece zevk meselesi olarak değil bilimsel olarak yaklaşıyoruz. Bir göz neyi algılar, beyin neyi sever, en akılda kalıcı çalışma nasıl olur, bilinç altına hangi fotoğrafları atarız... Aslında sanırım müşteriye anlatılması gereken bu, düşünsenize günde onlarca bu tarz ilan görüyoruz, rengarenk karmaşık fakat aynı gün unutuyoruz gidiyor.
Unutamayacağımız reklam nasıl olmalı? Şöyle bir örnek verebilirim, iki yıl önce yolda giderken 10 katlı bir binanın bir cephesi komple kaplanmıştı, telsim reklamıydı. Bomboş kırmızı bir alan üzerine aşağıda sağda küçük puntolarla şu ibare yazıyordu "bu alan kiralıktı biz tuttuk"
Altında da telsim logosu... Bence çok başarılıydı. Bakın iki yıl olmuş telsimin bu reklamını unutmadım.
Aslında müşterilere grafik tasarımı anlatmak yerine onlara işimizi bilimsel gerçeklere dayanarak yaptığımız ve biz nasıl onların yaptığı işe karışmıyorsak onlarında bizim işimize karışmaması gerektiğini anlatmak, fakat malesef ülkemiz şartlarında firmalar tasarımcı biz operatörüz...