Bir reklam müşteri tarafından nasıl berbat edilir...

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@sancak

siz ciddi misiniz bu söylediğinizde...
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@Yasemin Uyar

Öyle olmasını umuyorum, zira bir grafikerden böyle birşey duymak çok üzücü olurdu... Dün bir müşterimle tartışdım bu durumu, adamcağız evet işi mahvetmişler dedi ve arkasından şunu ekledi fakat zevkler tartışılmaz adamın gözüne o hoş gelmiştir belki...

Bende şunu savunuyorum, biz olaya sadece zevk meselesi olarak değil bilimsel olarak yaklaşıyoruz. Bir göz neyi algılar, beyin neyi sever, en akılda kalıcı çalışma nasıl olur, bilinç altına hangi fotoğrafları atarız... Aslında sanırım müşteriye anlatılması gereken bu, düşünsenize günde onlarca bu tarz ilan görüyoruz, rengarenk karmaşık fakat aynı gün unutuyoruz gidiyor.

Unutamayacağımız reklam nasıl olmalı? Şöyle bir örnek verebilirim, iki yıl önce yolda giderken 10 katlı bir binanın bir cephesi komple kaplanmıştı, telsim reklamıydı. Bomboş kırmızı bir alan üzerine aşağıda sağda küçük puntolarla şu ibare yazıyordu "bu alan kiralıktı biz tuttuk" :) Altında da telsim logosu... Bence çok başarılıydı. Bakın iki yıl olmuş telsimin bu reklamını unutmadım.

Aslında müşterilere grafik tasarımı anlatmak yerine onlara işimizi bilimsel gerçeklere dayanarak yaptığımız ve biz nasıl onların yaptığı işe karışmıyorsak onlarında bizim işimize karışmaması gerektiğini anlatmak, fakat malesef ülkemiz şartlarında firmalar tasarımcı biz operatörüz...
 

Erkan Nehir

Grafik Tasarımcı & Ressam
Uzman Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
2.523
Tepki
53
Fakat ülkemizde şu gerçeği de unutmamak lazım. Bu tarz reklamların ulaştığı kesim tasarım sanatçıları veya bu işin kriterlerini bilen kişiler değil. Görselliğe önem veren yurdum insanı. İlk seçenek ile uluslararası bir tasarım yarışmasına veya avrupa da bir dergiye tasarım hazırlanabilir. Fakat ülkemiz şartlarında ortaya cıkan çalışma amacına ulaşmış bir çalışma.
 

karakalem

Üye
Kayıt
14 Ekim 2007
Mesaj
38
Tepki
0
he valla bizim desinatörlerde amma işgüzar hee bir kutu koybirde çakı tamam ,,,çalışın çalışın yaav ....şaka bir yana ne istediğini tasarlamadan bunu üretmeye çalışan müşterilerden çekenlere allahtan sabır diliyorum...........fakat müşteri herrr zaman haklıdır beyaaaaaaaaa...saygılar:grafikerler:
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@Serdar Akçıl

Serdar bey düzelteyim, biz desinatör değil grafik tasarımcıyız, desinatörlük farklı bir meslek :):):)
 

lycodes

Üye
Kayıt
13 Ekim 2010
Mesaj
17
Tepki
0
Bence bu durum bir taraftan da işi satanın eksikliğini gösteriyor.Şöyle ki;

Tasarım konusunda profesyonel satın alma ekipleri olmayan müşteriler her daim gözlerine güzel gözükeni satın almayı tercih etmiştir ve bu da gayet doğaldır.Bu işin dinamikleri hakkında bilgi sahibi olsa zaten bir tasarımcıya ihtiyacı olmazdı müşterimizin.

Bu noktada işi alanın konu hakkındaki bilgisizliği nedeniyle yaptığı kötü tercihleri eleştiremeyiz ki. Bir şeyi tasarlarken oluşturduğumuz kaliteyi o şeyi anlatırken de yakalamalıyız.

Vakti zamanında bir belediyede hizmet verirken, kurumsal internet sayfasının yeniden tasarlanması yönünde talep oluştu. Bir tasarımcıdan destek istendi. Gelen örnek çalışmayı kendi değerlendirmem ile çok şık buldum ancak kurumun alışkanlıklarına, resmi dairelerin genel üsluplarına ve daha bir çok resmi dinamiğe tersti.Bu işi kabul ettirmenin zorluklarından bahsettim ve sunuma iyi hazırlanmalarını söyledim. Gerekli mercilere sunum yapıldığında işi yapan tasarımcı arkadaş tasarımına koyduğu hemen her şeyin gerek bilimsel gerek psikolojik tüm gerekliliklerini o kadar profesyonel ve basit bir lisanla anlattı ki, başta ön yargılar yüzünden kesinlikle kabul görmeyeceğini düşündüğüm çalışmayı yetkililer tebrik etmekten başka hiç bir şey söyleyemediler.

Sanırım grafiği tasarlamaktan öte satışını da tasarlamak bir o kadar gerekli.
 

HisarMedya

Üye
Kayıt
4 Şubat 2011
Mesaj
45
Tepki
0
@lycodes
evet?



bu kadar şikayetçi olmamalı tasarımcı emeğinin karşılığında ücretini almaktadır."Müşteri Daima Haklıdır" penceresi tüm ticari alanlarda aynımıdır sorusuna gelirsek bu videoyu bizle paylaşan şahıs çok uç noktalara değindi bana göre bir doktora nasıl ki neşterin ve yahut şu ilacı yazarsan bana iyi gelir
ama efendim siz bu ilacı kullanırsanız bunun dozu fazla ve kalbi hızlandırır gibi hayati risklere gidebilir
gafik tasarımcı ile müşteri iletişim unsurunu bilirse tasarımcı önce kendi logosunu ön plana çıkartırsa yani işin uslubunu bildiği halde yanlış bir yola götüren müşteriye arkadaşların dediği gibi sunumunu öyle bir yapmalı ki müşteri sizden yana olsun herşey tasarımcıdadır.
eğer müşteri değişmesini istiyorsa haktır.
eğerki tasarımcı yapılan işin kalitesizliği ajansa bağlanırsa yani kötü bir mal ortaya çıkarsa bu ajansın kalitesini düşürmeye kadar gider.
 

lycodes

Üye
Kayıt
13 Ekim 2010
Mesaj
17
Tepki
0
@HisarMedya

tabi piyasada bu konuda çok katı tasarımcıların olduğunu biliyorum.Bence bir tasarımcı pek tabi ben işime hiçbir şekilde müdahale ettirmem deme hakkına da sahiptir.Ancak bu idealistlik işi reddetme civanmertliğini gösterebilmeyi gerektirir.Ekonomi pekte iç açıcı değilken bunu yapan tasarımcıya da helal olsun derim açıkçası.

Belki de tasarımcıyla-sanatçıyı ayıran bu olabilir. Olmayabilir de sadece bir fikir. :)
 
Yukarı Alt