@madwoman
Eskiden bu sitede yazılarımın olduğu ve abone olduğum konulara gelen mesajlar otomatik olarak adresime gönderiliyordu. Şimdi ise abone lduğum konularda gelen cevaplar bana otomatik olarak ya yollanmıyor ya da aboneliğim silinmiş.
Bu yüzden bu önemli soruyu şimdi görebildim ve şimdi cevaplayabiliyorum.
Cevabım şudur;
1-Az yetenek ile çok pratik mi başarıya ulaşır, yoksa çok yetenek ile az pratik mi diye sorsalar, ben birincisi daha başarılı olur derim.
2-Mahalle arasında çok iyi futbol oynayan bir genç, bir spor kulubünün futbol okulunda iyi bir antröner eşliğinde eğitim alırsa, ayn ı yetenekteki fakat eğitimsiz bir sporcudan çok daha üstün olur.
3-Çok iyi silah kullanan birisi orduda eğitim alırsa iyi bir asker olur, orduda eğitim almazsa iyi bir katil olur.
4-Grafiker eğitimi veren güzel sanatlar fakülteleri, grafiker olacak öğrenciyi
a) Üniversite seçme ve yerleştirme sınavlarına tabi tutmakta,
b) Sonra da genel yetenek sınavına tabi tutmaktadır.
YGS ve LYS sınavları dünyanın hiç bir yerinde yoktur, Türkiyede bu sınavlar kaldırılmalıdır. Bu sınavlar Türk gençliğinin önünü tıkamaktadır. Ülkenin kalkınmayışının ilk ve en önemli sebeplerinden birisi bu sınavlardır.
Genel yetenek sınavları ise sanki her grafiker veya her iç mimar ressam olacakmış gibi yapılmaktadır. İyi resim yapan iyi grafiker olur gibi bir yanılgı ile bu sınavlar düzenlenmektedir. Bu sınavlar grafiker olacaklar için bir katliamdır. Bu sınavlardan menfaat elde eden hazırlık dersaneleri ve üniversite güzel sanatlar hocaları vardır.
5-Grafik eğitimi veren fakültelere girmek, yukarıdaki 4üncü maddede sıralanan gerekçeler nedeniyle çok zordur, bu yüzden grafiker olmak isteyen gençler bu sınavlarda elenince ya vazgeçmekte ya da DERSANELERE YÖNELMEKTEDİRLER.
6-Dersaneler ise TASARIM eğitimi vermemekte, SADECE PROGRAM eğitimi vermekte ve aslında TASARIMCI yerine OPERATÖR yetiştirmekte, mezunlarını da KANDIRMAKTADIR.
7-Fakülteler ise TASARIM eğitimi yanında yeterli PROGRAM eğitimini verememektedir. Çünkü hocaların çoğu bilgisayar kullanmayı BİLMEYEN, RESSAMLARDAN oluşmaktadır. Meslek LİSELERİNDE DE durum aynıdır. GRAFİK MESLEK LİSELERİ ve FAKÜLTELERİ bu yüzden piyasaya TASARIMI bilen, fakat PROGRAM bilmeyen, teorisi güçlü, fakat pratiği zaytıf mezunlar vermektedir.
8-Dersanelerde ise durum tam tersidir. Onlar da Tasarımı zayıf, Program bilgisi iyi elemanlar yetiştirmektedir.
9-KISACA; hem tasarımı hem programı iyi bilen, hem teorik, hem pratik bilgisi güçlü grafiker adayları mezun edilemediğinden bu sıkıntılar ve acılar yaşanmakta, neyin ne olduğu anlaşılamamakta, yapay bir alaylı-mektepli çatışması yaratılmaktadır.
10-İster 4 yıllık, ister 2 yıllık okul mezunu olsun, isterse dershane mezunu olsun, tüm bu eğitim kurumlarını bitiren mezunlar YARIM EĞİTİM ALIYORLAR.
Yarım eğitim alanlar da PİYASADA YARIM, hatta ÇEYREK MAAŞA ÇALIŞIYORLAR.
Grafikerlik eğitimi bu değildir, bu OLAMAZ, bu OLMAMALIDIR!
Grafikerlik, tıpkı doktorluk gibi branşlara ayrılmalıdır. Web grafikerliği, matbaa grafikerliği, illüstrator (ressam) grafiker, animasyon ve çizgi film grafiği, multi medya grafiği vs gibi. Öğrenci okulda okurken bu dallara ayrılarak mezun olmalıdır.
Alternatif Grafik Eğitimi vardır ve bunun da adı; AGA (Alternatif Grafik Akademisi) ’dır.
Türkiye'de henüz Alternatif Grafik Akademisi kurulmamıştır. Bu kurulursa tüm alaylılar ve mektepliler, tüm grafiker olacak veya olmuş kişiler çok rahat edecekler, sınav engeline takılmadan bu okulun istedikleri bölümüne devam ederek eksikliklerini gidereceklerdir. Böylece piyasadaki tasarım kirliğine de son verilecek, bir takım hırsız, uğursuzun da işi bitecektir. Ben 2 yıldır Kavram okullarının sahibine bu okulu kurdurmaya çalışıyorum ama ikna edemiyorum. Arkamde yeteri kadar kamuoyu desteği yok.
Grafikerleri de tek çatı altında toplamak istiyorum, olmuyor...
Sorun sistem sorunudur. Bozuk sistemden geçinenler sistemi değiştirmez.
Benim bu sitedeki tüm yazılarımı ve tartışmalarımı okuyanlar, adımı ve soyadımı google'a yazıp aratırlarsa diğer sitelerdeki tüm yazılarımı okuyabilirler, böylelikle ne dediğim daha iyi anlaşılır.
En iyi dileklerimle.