@muratamam
Örnek:
"Uzun yıllar Mercedes’in araçlarını tasarlayan Muhsin Partanaz, tasarım konusundaki birikimini Lojistik Ekipmanlar okuyucularıyla paylaştı. Özellikle işlevsellik ve tecrübenin, tasarımın en önemli anahtarları olduğunu söyleyen Partanaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Otomotivde daha çok insan-ürün ilişkisi ön planda olduğu için “form, fonksiyonu takip eder” ilkesini göz önünde bulundurarak tasarımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Yani biçim, işlevselliğe göre şekillenir. Otomotiv sektöründe özellikle işlevsellik ön plana çıkıyor. Tasarımlarımızı hayata geçirirken emniyet, estetik, aerodinamik ve maliyet gibi unsurlara dikkat ediyoruz."
http://www.arteg.com.tr/arteg-lojiport-dergisi-arteg-ihtiyaca-gore-tasarim-yapiyor/
(Halbuki tek bir tasarım anlayışından söz edilemez)
“Bizde ne formun fonksiyona, ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır”
“Bir Mercedes daima bir Mercedes’e benzemelidir.” Sacco, tasarım felsefesini bu şekilde özetliyor ve ekliyor: “Tasarım ve teknik asla ayrı düşünülemez. Ünlü Amerikan mimar Louis Sullivan’ın “Form, fonksiyonu takip eder” sözüne karşın bizde ne formun fonksiyona ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır. Ortada estetik bir ürün varsa, bu ürün asla teknoloji yoksunu olmamalıdır.” Tasarladığı tüm otomobillerde kendine has çizgilerine rastlamak mümkün olan tasarımcının asıl amacı, farklı modellerde kullanılan benzer dizayn unsurları ile insanların gözünde ortak bir Mercedes yüzü oluşturmaktı ve oluşturduğu bu ortak marka yüzünün, mekanik açıdan mükemmel kalitede otomobillerle birleşmesi sonucunda “Mercedes-Benz imajı” günden güne güçlenmeye devam etti.
http://ismailterzi.com/2011/11/12/mercedes’i-tanimlayan-adam-bruno-sacco/
https://www.grafikerler.org/konu/endustri-urunleri-tasarimi-hakkinda-bilgi.31935/
Dünyada örnek aldığımız, incelediğimiz şirketler, tasarım hizmetini kurumsal bir çerçevede sunuyor, çünkü total çözüm aranıyor. Yani bir insanın bir firmaya sağlayabileceğinin ötesinde bir çözüm. Tasarımı iki grupta değerlendiriyorum: Bir, “style” takılanlar, yani kalem, diş fırçası, parfüm, zeytinyağı, rakı şişesi gibi “tüketim ürünü” dediğimiz alanda çalışanlar. Bunlar bana göre ağırlıkla “styling” yaparken, tasarım tescil ile yetiniyorlar, çünkü ortada inovatif bir ürün yok. Biz ise daha zor olan ikinci yolu seçtik. Kendimize örnek aldığımız Ideo, Tangerine, fuseproject, frog design, Porsche Design gibi uluslararası tasarım pratiklerinin hepsi şirket statüsünde.
http://www.mimarizm.com/catkapi/Makale.aspx?id=1995&sid=55
Örnek:
"Uzun yıllar Mercedes’in araçlarını tasarlayan Muhsin Partanaz, tasarım konusundaki birikimini Lojistik Ekipmanlar okuyucularıyla paylaştı. Özellikle işlevsellik ve tecrübenin, tasarımın en önemli anahtarları olduğunu söyleyen Partanaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Otomotivde daha çok insan-ürün ilişkisi ön planda olduğu için “form, fonksiyonu takip eder” ilkesini göz önünde bulundurarak tasarımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Yani biçim, işlevselliğe göre şekillenir. Otomotiv sektöründe özellikle işlevsellik ön plana çıkıyor. Tasarımlarımızı hayata geçirirken emniyet, estetik, aerodinamik ve maliyet gibi unsurlara dikkat ediyoruz."
http://www.arteg.com.tr/arteg-lojiport-dergisi-arteg-ihtiyaca-gore-tasarim-yapiyor/
(Halbuki tek bir tasarım anlayışından söz edilemez)
“Bizde ne formun fonksiyona, ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır”
“Bir Mercedes daima bir Mercedes’e benzemelidir.” Sacco, tasarım felsefesini bu şekilde özetliyor ve ekliyor: “Tasarım ve teknik asla ayrı düşünülemez. Ünlü Amerikan mimar Louis Sullivan’ın “Form, fonksiyonu takip eder” sözüne karşın bizde ne formun fonksiyona ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır. Ortada estetik bir ürün varsa, bu ürün asla teknoloji yoksunu olmamalıdır.” Tasarladığı tüm otomobillerde kendine has çizgilerine rastlamak mümkün olan tasarımcının asıl amacı, farklı modellerde kullanılan benzer dizayn unsurları ile insanların gözünde ortak bir Mercedes yüzü oluşturmaktı ve oluşturduğu bu ortak marka yüzünün, mekanik açıdan mükemmel kalitede otomobillerle birleşmesi sonucunda “Mercedes-Benz imajı” günden güne güçlenmeye devam etti.
http://ismailterzi.com/2011/11/12/mercedes’i-tanimlayan-adam-bruno-sacco/
https://www.grafikerler.org/konu/endustri-urunleri-tasarimi-hakkinda-bilgi.31935/
Dünyada örnek aldığımız, incelediğimiz şirketler, tasarım hizmetini kurumsal bir çerçevede sunuyor, çünkü total çözüm aranıyor. Yani bir insanın bir firmaya sağlayabileceğinin ötesinde bir çözüm. Tasarımı iki grupta değerlendiriyorum: Bir, “style” takılanlar, yani kalem, diş fırçası, parfüm, zeytinyağı, rakı şişesi gibi “tüketim ürünü” dediğimiz alanda çalışanlar. Bunlar bana göre ağırlıkla “styling” yaparken, tasarım tescil ile yetiniyorlar, çünkü ortada inovatif bir ürün yok. Biz ise daha zor olan ikinci yolu seçtik. Kendimize örnek aldığımız Ideo, Tangerine, fuseproject, frog design, Porsche Design gibi uluslararası tasarım pratiklerinin hepsi şirket statüsünde.
http://www.mimarizm.com/catkapi/Makale.aspx?id=1995&sid=55